Sunday, July 20, 2014

Inför en ny vecka på jobbet

Veckoslutet börjar ta slut och det är snart dags att starta en ny vecka på jobbet! Hoppas på bra och fint väder samt liknande "lugna" dagar som denna vecka erbjöd.

Min tanke var att ta tag i träningen lite grann detta veckoslut men det blev inte alls någon träning måste jag tyvärr säga. Idag hade jag kört ett långpass men sedan regnade och åskade det så att jag stannade bara hemma. Något fick jag gjort under fredagen och lördagen i alla fall då jag virkade sneakers (bilden kommer lite senare...).

Nästa vecka måste jag verkligen ta tag i träningen ordentligt igen. Det gäller att träna så mycket som möjligt efter jobbet. Dessutom blir det nu en paus med bakning av sockerkakor och liknande då det är aktuellt att gå ett par kilon ner i vikt nu. Det kommer inte bli lätt alls men jag försöker då jag verkligen måste. Kläderna känns allt för tajta nuförtiden. Dock är det inte så konstigt att jag gått upp i vikt och samlat massa fett runt mig just nu då jag är väl en känsloätare och som jag skrev i mitt tidigare inlägg idag har jag mått relativt dåligt och varit relativt ensam på sistone. Det som hänt har påverkat mig på annat sätt också, till exempel har jag känt olust att göra någonting. Träning har inte heller känts roligt och det har så klart tillsammans med massa ätande resulterat i detta. Jag vet inte hur det kommer nu bli utan socker...utan choklad...utan godis...utan något gott. Nu får det bli en hel del sallad och frukter...och träning.

Det var senast igår kväll jag skrev till J: "jag hoppas att du kunde hitta ens lite lite tid för din flickvän imorgon" och han hade svarat till mig då jag sov att "eventuellt borde det finnas tid". Idag frågade jag ifall han har tid ikväll och svaret var rätt så liknande. Men snart måste jag lägga mig så att jag orkar upp och jobba imorgon igen... känner mig inte så viktig eller inte så mycket värd. Humöret är inte riktigt i toppen inför veckan men jag har klarat mig ensam i livet tidigare också.

// M

No comments:

Post a Comment