Sunday, August 11, 2013

En "ledig" vecka

Veckan blev inte direkt som jag hade tänkt mig... I tisdags hade jag tänkt att ta tag i träningen igen efter måndagens vilodag och det gjorde jag. Tanken var dock att åka ett 2 timmars pass på rullskidor (längre än det har jag inte pallat tidigare...det är ändå rätt tufft och slitsamt för kroppen, helt annan sak än på snö) men eftersom mamma följde med med cykeln så blev det en längre tur. Det blev ett distanspass på 30 km vilket tog i 30 graders hettan 4 timmar för mig. Men jag är nöjd.

Strax efter hemkomsten i tisdags fick jag ett sms från chefen som frågade ifall jag kunde jobba onsdag till fredag. Jag tackade ja så det blev jobbdags igen. Jag som hade tänkt att det skulle vara ledigt för träning denna vecka. Dagarna på jobbet var rätt så tuffa och det blev långa dagar. Jag var helt slutkörd när jag kom hem från jobbet så det blev inte någon träning på onsdag eller på fredag. (om man nu inte räknar med det att jag sprungit upp och ner i trappor i tre timmar ons-fre på jobbet...) I torsdags var det en orienteringstävling vilket gick åt skogen, mer eller mindre igen.

Igår lördag blev den en MTB tur på 2 timmar 15 minuter. Fint väder och inte för varmt. Idag hade jag också tänkt att ta en MTB tur men får se nu om jag gör det. Jag ligger efter när det gäller veckans träningstimmarna men jag vet att nästa vecka kommer bli tufft också och det är inte någon vilodag imorgon i schemat. Bena känns trötta också, de är säkert inte helt återhämtade från igår och torsdags så jag får se hur det blir idag. 

// M

No comments:

Post a Comment