Monday, August 26, 2013

11e (SISTA) termin i lärarutbildning

Min elfte (av 11) termin i lärarutbildningen startade igår med en kursintroduktion och seminarium 1 som handlade om etik. Vi är väldigt många studenter som läser denna kurs så vi är delade i mindre grupper. Min grupp verkar ok, alla är tjejer. Vi fick presentera oss kort för varandra men jag kommer inte ihåg så mycket faktiskt. En av tjejerna hade idrott som ett av sina ämnen. Ingen annan hade engelska. (Min kombination är idrott/hälsa och engelska). Dom flesta hade läst religion däremot. De har stenkoll på etiken så det känns lite trist med tanke på att vi skulle vara på "samma nivå" men de har nu enorm fördel inför examinationsuppgiften. Jag är helt ute och fattar nada när jag läser den där boken men jag hoppas att jag får det klart på seminarierna eftersom dom andra har iaf koll på saker och ting så de kan förhoppningsvis hjälpa mig då...

Jag har varit bortrest, jag har varit i Norge och Sverige (så klart) men jag blev aningen sjuk igen i Norge vilket är mindre kul. Jag mår fortfarande inte helt toppen men jag hoppas det är iaf på bättringsvägen. Detta betyder att jag inte kunnat använda tiden i Norge effektivt för träning eftersom det inte blev någon träning alls i Norge. Vintersäsongen verkar vara förstörd. Sommaren har inte alls blivit som jag hade tänkt. Orienteringen har gått däremot bättre än jag väntat.

// m

No comments:

Post a Comment