Wednesday, June 26, 2013

Mot Sverige

Även om jag är så himla finsk jag bara kan på sätt och vis så är det ju faktum att jag har bott i Sverige i flera år och alla dom åren lämnat ett spår av Sverige i mig. Jag skäms inte det och jag känner mig kulturelt rik med tanke på att jag lever fortfarande mellan två länder och två kulturer. Sverige och svenska språket är en stor del av min identitet och det jag är idag. Jag talar inte muminsvenska (finlandssvenska), de flesta av svenskarna jag pratar med tror att jag kommer från Norrland. Det är inte direkt helt fel men ändå.

Imorgon bär det av mot Sverige, närmare sagt till Norrländska städer Haparanda och Luleå. Rullskidorna följer med så jag försöker få ihop någon träning iaf, jag är faktiskt sugen på att åka rullskidor nu. Knät känns också helt ok idag så jag håller tummarna att det går nu bra. :)

Annars så är det bättre också, jag har vilat ett par dagar nu, stickat ett par yllestrumpor till mig själv och ett par som jag ska skänka bort. Igår och idag har det varit super varmt, typ +29 och solen har skinit så jag och T har spelat lite badminton i vattnet. Inte så att det blev så mycket spel och träning men mest bara för skojs skull. Badat har vi också i sjön och städat på stranden. :)

//M

No comments:

Post a Comment