Friday, June 21, 2013

Midsommar på soffan

Hade inte direkt tänkt mig att det sku bli en sån här midsommar i år... Det lär bli en midsommar på soffan nämligen - smärtan förhindrar mig att göra det mesta just nu. Det var 2004 jag hade en sådan här jul, fast ännu värre. Det var då jag skadade knät ordentligt i en skidbacke. Ett par dagar innan jul skulle jag träna men någonting gick snett och jag tappade balansen, slog mig i den isiga backen och gled en bra bit innan jag stannade efter att ha gått igenom alla säkerhetsnät. Det var skrämmande och det kunde ha slutat väldigt illa men jag hade tur och kunde stiga upp själv. Även om jag kunde stå och gå kände jag att det var någoting som inte direkt var som det skulle. Någonting var fel i mitt knä, det visste jag direkt. Jag minns hur jag var hur orolig som helst att jag skadat korsbandet vilket är, tyvärr, väldigt vanligt för alpinåkarna. Dagarna därpå låg jag i sängen, inklusive julafton. Det gjorde jätte ont och knät liknade en tennisboll, fast en väldigt blå sådan. Det var is och högläge mestadels. Mot alla odds var knät inte direkt så ostabilt som tur är. Det var en sådan jul. Och nu verkar det bli en liknande midsommar då vilket känns inte motivationshöjande. Jag har kämpat en hel del med självförtroendet under den senaste tiden och det blir inte bättre av det här lovar jag.

Så, ifall det händer att jag skriver en mindre roman i bloggen under den här helgen så behöver ni väl inte undra varför eller vad som hänt. Det är tråkigt, jag är ledsen och besviken men jag kan inte något annat för tillfället.

// M

No comments:

Post a Comment