Sunday, October 19, 2014

Träningsvecka 42

Ett av säsongens stora mål var 25manna stafetten och den avgjordes för en vecka sedan. Jag har orienterat en hel del genom hela säsongen och den har varit som en berg och dalbana. Ibland har det gått lite bättre, ibland sämre. Det gick till och med så dåligt i Venlakavlen i juni att jag sade att orienteringskarriären är slut. Jag ändrade mig dock drygt ett dygn senare när jag hade gjort min del för laget i Jukolakavlen. Vad hade jag för tankar inför 25mannan då? Jag önskade att jag inte gjorde sådana missar som i Venlakavlen och att jag kunde ge allt för laget. Och precis det gjorde jag. Jag orienterade bra och sprang så fort jag kunde. Jag kunde inte gett mer än det jag gav. Jag kände mig riktigt nöjd och lättad när jag sprang till växlingen. Jag har aldrig orienterat lika bra som nu då. Det var bästa möjliga tajmingen kan man säga!

Denna vecka har jag tränat som vanligt igen och här kommer veckans sammanfattning:

12 träningspass,
totaltid på 11 timmar och 37 minuter,
4497 brända kcal och
67,4 km löpning

Måndag: HIIT pass samt lite step aerobics med elever på jobbet
Tisdag: Tempo träning på rullskidor 
Onsdag: Grundkonditionsträning, längdåkning
Torsdag: Orientering samt nattorientering
Fredag: vila
Lördag: Intervaller samt grundkondition
Söndag: Långpass löpning

Nästa 2 veckor kommer att bli lite lättare träningsmässigt då jag ska springa en trailrun tävling nu på kommande lördag och på lördag om två veckor är det säsongsavslutning i orientering och jag har en tävling på ultralångdistans framför mig. 

//M


No comments:

Post a Comment