Thursday, June 20, 2013

Första riktiga passet efter en stund...

Jag har kört idag första riktiga träningspasset efter nästan 3 veckors uppehåll. Jag lider fortfarande av jetlag men jag hade bestämt mig att tvinga mig upp ur sängen tidigt idag för att hinna med i bilen med pappa, T och T. T och T ska till ett bröllop på lördag så de flyger hem imorgon och kommer tillbaka på söndag kväll (tror jag nämnde det redan tidigare...) så det blir pappa och jag plus lite släktingar här uppe i fjällen över midsommar. Så det var dags att handla idag eftersom alla stänger imorgon kl 12 och då brukar det alltid vara mycket folk som handlar sista minuten liksom. Man vill undvika köerna osv. Pappa, T och T handlade och under den tiden (ca 2 timmar 10 minuter) åkte jag rullskidor. Det blev ett ganska tufft pass, kroppen orkade okej men det kändes ändå jätte tungt. Men jag är nöjd hur som helst. Enda nackdelen med det hela är att jag fick nu världens skavsår i hälar! Egentligen fick jag dom redan i går när jag gick på en 15 minuters promenad med T och hunden och hade gummistövlar i fötterna. När jag kom tillbaka hit så fick jag göra ett mindre kirurgiskt ingrepp genom att skära bort all förstörd hud och putsa såren ordentligt. Därefter fick jag behandla med konsthud och lite kinesiotejp. Önskar jag hade haft skummgummi men den har tagit slut och den får jag alltid hamstra från Sverige för de säljer den inte i Finland. Nu gör det så himla ont att jag kan knappt gå...och går jag ut så får jag nästan enbart använda crocs för det gör för ont att använda några andra skor för tillfället. Hur tänker jag träna då? Jag tror jag får bara ta det som det är och försöka glömma bort smärtan.

Däremot kändes det okej i knät men å andra sidan måste jag ju nämna att det inte gjort ont någon gång jag åkt skidor, bara efter varenda långlopp har knät varit jätte dåligt. Det har känts som om någon hugger med ett kniv i det (utan att jag vet hur det egentligen känns men jag kan tänka mig det...).

//M

No comments:

Post a Comment