Sunday, June 30, 2013

En drickeryggsäck

Det var i måndags jag köpte en drickedryggsäck (översta bilden). Jag har faktiskt en hemma som kunde användas i samma syfte men vilket har använts mer i flera andra situationer. Det som är plus i denna ryggsäck är att det finns två fickor i höftbältet där det rymms energigel och liknande. Jag har dock inte skaffat en vätskeblåsa till ryggan men det lär bli så inom kort. Jag är en ryggsäcksmänniska (om någon inte vet det redan), jag går nämligen ingenstans utan en ryggsäck. Många undrar vad jag bär i ryggan då jag alltid har en med. Det jag oftast har i ryggan är en långärmad tröja eller jacka, vattenflaska samt en liten tygpåse innehållandes ett par nödvändiga saker och ting som man kan behöva. Mobilsladd finns det också! Och då är det oftast min Fjällräven Bergen 30 liter som gäller (nedersta bilden).

Drickeryggsäcken tänkte jag behöva i träningar och tävlingar. Jag brukar typ alltid ha med vatten med mig när jag tränar, så här långt har jag använt ett sk skidbälte men av någon anledning är det inte alltid bästa alternativet. Har kört långlopp även med skidbältet men jag tror jag kommer att använda drickeryggsäcken nu framöver och se hur den fungerar. Det kommer förhoppningsvis bli även lite enklare med tanke på att då behöver man inte stanna för att dricka ifall man har vätskeblåsan i ryggan... 


No comments:

Post a Comment