Friday, September 27, 2013

Hinner man göra något annat än att vara sjuk igen...?

Första veckan nu igen så att jag kunnat träna, fast inte så mycket nu heller. Jag påbörjade min sista praktikperiod på en högstadieskola för 3 veckor sedan. Första veckan gick bra och jag cyklade till och med till jobbet varje morgon och tillbaka hem på eftermiddagen igen. Dock var min handledare små förkyld hela den veckan. Nåja, det blev första veckans torsdag då jag åkte till en tävling som gick helt åt skogen då jag var tvungen att avbryta. Det kändes inge vidare i kroppen och jag orkade bara inte springa i den tuffa terrängen. Följande natten sov jag som en stock men vaknade nästa morgon sedan med feber och något konstigt i halsen. Jag har varit på praktiken varenda dag för att jag måste även om jag inte mått så himla bra. Dock har jag varit tvungen att ta bussen senaste två veckorna till jobbet och tillbaka. Så denna vecka blev det en timme rullskidor i måndags, en timme orientering i tisdags, vila i onsdags och torsdags och idag på fredagen tog jag igen kartan och kompassen med mig och drog till skogen för en "vandringstur" på 2 timmar. Så det är allt jag gjort de senaste veckorna igen. Det känns nästan snart igen som det kändes förra hösten, att målet med säsongen kommer att bli bara att ta sig i mål i dom loppen jag kommer åka. Känns så himla trist och jag är mestadels bara sur för mig själv vilket inte resulterar i något positivt i alla fall.

Imorgon blir det i alla fall ett försök att få någon träning igen...får varva träning med tentaskrivning och planering av nästa veckas lektioner. Ja, det är i alla fall min sista (förhoppningsvis) tenta i lärarutbildningen och handlar om yrkesetik. Inte direkt så lätta uppgifter som tentan innehåller men det är bara att kämpa på! :)

// M

No comments:

Post a Comment